Business
Geen reacties

Hoe ziet narrowcasting, een populair gadget, in Nederland eruit?

Narrowcasting is tegenwoordig vrijwel overal. Je bent vast wel eens een winkel binnengelopen waar overal schermen hingen waarop informatie weergegeven werd. Dit noemen ze ook wel ‘narrowcasting’. Om hier gebruik van te maken, moet er een narrowcasting player gebruikt worden. Deze zorgt ervoor dat de gemaakte content/playlist op het juiste moment op het juiste scherm wordt laten zien.

Narrowcasting in de huidige maatschappij

Narrowcasting oplossingen worden voornamelijk gebruikt om de juiste informatie aan een specifieke doelgroep te laten zien. Zo zien we vaak dat er een of meerdere narrowcasting scherm(en) worden gebruikt in winkels, op voetbalcomplexen en op scholen/universiteiten. Hierop kunnen voor de winkels bijvoorbeeld de nieuwste aanbiedingen weergegeven worden, de veld- en kleedkamerindeling voor de voetballers onder ons. Voor de scholen en universiteiten kunnen het rooster en eventuele mededelingen weergegeven worden.

Hoe dit in te zetten in jouw bedrijf of organisatie

Zoals hierboven uitgelegd, brengt het gebruik van deze technologie vele voordelen met zich mee. Het is belangrijk om te kijken wat jouw doel is met deze manier van informatie verschaffen, om zo te kijken hoe je dit kunt bereiken. Een gigantisch scherm waar bijvoorbeeld alleen maar het weer op te zien is, schiet natuurlijk niet op. Kies voor dat doel een kleiner scherm. Je kunt het beste een lijstje voor jezelf opstellen, waarin je noteert wat je graag zou willen weergeven op welke plekken in je bedrijf of organisatie. Zo krijg je voor jezelf een beter beeld (letterlijk en figuurlijk) van wat de beste optie(s) zouden kunnen zijn. Ook kun je jezelf laten adviseren door specialisten op dit gebied. Met enig zoekwerk op internet kun je deze al snel vinden.

De belangrijkste voor- en nadelen op een rijtje

Enkele voordelen van het inzetten van een of meerdere schermen zijn het snel kunnen aanpassen van de boodschap, betere interne communicatie en het besparen van kosten. Bij grote organisaties wordt deze technologie vaak gebruikt om de belangrijkste mededelingen op weer te geven. Hierdoor wordt er minder vaak onnodig gemaild en gebeld, waardoor er meer focus ligt op het werk zelf. Bij uitgaansgelegenheden kan er het drankje van de dag op weergegeven worden, wat dus elke avond anders kan zijn. Enkele nadelen zijn dat de software waarop de schermen draaien up-to-date moeten zijn, anders werkt dit systeem niet. Daarnaast moet de huisstijl ook behouden worden, ook via de schermen. Dit kan een uitdaging zijn voor de niet-creatievelingen.

Meest recente blogs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Menu